Close

Not a member yet? Register now and get started.

lock and key

Sign in to your account.

Account Login

Forgot your password?

Pilates gyakorlatok

Talajon végzett gyakorlatok

A pilates alapját jelentő, talajon végzett mozgássor nagyobb ellenállás nélkül alkalmas a teljes törzsizomzat átmozgatására. Ezek a gyakorlatok egyénileg és csoportosan is végezhetőek: az egyéni órák nagyobb koncentrációt és személyre szabottabb edzést jelentenek, míg a csoportos órákon együtt dolgozva érhetünk el fejlődést. A gyakorlatokat színesíthetjük pilates eszközök használatával, melyekről bővebben itt olvashat.

Gépes gyakorlatok

A pilates gépek speciális felépítésének köszönhetően a gyakorlatok módosíthatók akár a rehabilitációra szorulók igényei szerint, akár a profi sportolók elvárásainak megfelelően. A gyakorlatok végzése során szerephez nem jutó ízületek, izomcsoportok kímélésével a gépeken végzett edzés segítséget jelent a sérülések, műtétek utáni felépülésben, de megfelelő módosításokkal erőnléttől függetlenül kihívást nyújt mindenki számára.

A Reformer a pilates során használt legfontosabb gép, amelyen mintegy 200 gyakorlatot végezhetünk változtatható ellenállású rugók és a görgőkön mozduló “kocsi” segítségével állva, ülve vagy fekve. A rugós ellenállásnak köszönhetően a gyakorlatok végzése során hirtelen mozdulatok nélkül, harmónikusan dolgoztathatjuk az izmokat, így elkerülhetjük a felesleges izomtömeg-növekedést és az ízületek túlterhelését.

A Cadillac a rajta elvégezhető szintén közel 200 gyakorlattal szintén véget nem érő változatosságot jelent edzésprogramunkban, míg a Stability Chair segítségével azok is kiegyensúlyozott edzéshez jutnak, akik számára a fekvő helyzetben végzett gyakorlatok nem megfelelőek.

A gépekről bővebben itt olvashat.